Vil du have hele staten som din arbejdsplads, og yde god, kundevendt og brugbar juridisk rådgivning? Rådgivningsenheden i Økonomistyrelsen søger lige nu nyuddannede jurister. Vi tilbyder en spændende og udviklende stilling, hvor din udvikling og læring er højt prioriteret. Du får mulighed for at arbejde med en lang række juridiske opgaver, herunder rådgivning og gennemførsel af en bred vifte af forskellige udbud, og du oplæres i, hvordan du bliver en god rådgiver og udbudsjurist.
Vi tilbyder et lærende og spændende arbejdsmiljø Arbejdet hos os er alsidigt og giver dig mulighed for at prøve kræfter med en bred pallette af opgaver inden for både udbudsretten og kontraktretten. Sammen lægger vi en plan for din arbejdsportefølje, som sikrer, at du arbejder med opgaver, som interesserer dig, og som bidrager bedst muligt til din udvikling.
Opgaverne kunne eksempelvis være:
Vi søger dig som ønsker at blive en dygtig jurist og rådgiver Du er uddannet jurist, enten cand. jur. eller cand. merc. jur. Vi forventer, at du har et ønske om at arbejde med offentlige indkøb og udbud. Det er ikke en forudsætning, at du har erfaring med områderne, men du skal have lysten til at lære. Vi tilbyder et tilrettelagt forløb for fuldmægtige til nyuddannede eller mindre erfarne jurister, så vi sikrer, at du i et trygt tempo bliver statens nye udbudsekspert. Forløbet omfatter konkrete mål om bl.a. opbygning af relevant erfaring og udviklingspunkter samt kursusaktiviteter.
Vores fokus på, at vi løbende udvikler os både fagligt og personligt, er også kendetegnet ved at vi altid samarbejder om vores opgaver, og du kan derfor regne med, at der altid er en kollega, som har tid til at sparre med dig, og at du vil få feedback på de opgaver, du har løst.
Vi ser gerne, at du har gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt, da god kommunikation præger en stor del af vores opgaver, for eksempel i relation til rådgivning af vores kunder eller videndeling både internt og eksternt.
Et kontor med fokus på arbejdsglæde og samarbejde Vores kontor hjælper med både juridisk rådgivning, praktisk gennemførsel af udbud, drift af et kompetenceudviklingsprogram inden for grønne indkøb og udbud, ligesom vi udvikler digitale værktøjer og skabeloner til at understøtte indkøbs- og udbudsprocesser. Vi hjælper internt i Økonomistyrelsen og i Finansministeriet, samtidig med at vi yder rådgivning til staten gennem Rådgivningsenheden – Statens indkøb , som vi driver i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd med høj faglighed, og vi lægger stor vægt på, at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi leverer i fællesskab, udvikler hinanden gennem feedback, deler vores læringspunkter på ugens tavlemøder og fejrer løbende, når vi kommer i mål med større leverancer. Vi har hyggelige traditioner året rundt som at medbringe rejsekopper fra vores ferier, vidensdelings- og forbedringstavlemøder, fredagsbar og centerseminar.
Dine kollegaer har en bred og blandet skare af profiler, som omfatter både udbudsjurister, kontraktjurister, projektledere og undervisere. En af dine kommende kollegaer, Lasse, fortæller:
” Vi har i kontoret et stærkt læringsmiljø, hvor vi styrker din faglige viden, både ved generel videndeling og netværk, men også via sidemandsoplæring ved løsning af de daglige opgaver i tæt samarbejde med mere erfarne medarbejdere. Derudover prioriteres også muligheden for at styrke både personlige og faglige kompetencer gennem kurser og uddannelse .”
Vi kan garantere, at du ofte vil have et smil på læben, når du arbejder, da vi vægter det sociale element højt, ligesom dine kollegaer altid har tid til at sparre med dig om komplekse udbudsretlige problemstillinger.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsessted Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden – Statens indkøb, som er en selvstændig enhed, der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København tæt ved både Kongens Nytorv og Kongens Have på adressen Landgreven 4, 1017 København K.
Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk .
Organisatorisk er vi hos Økonomistyrelsen placeret i kontoret for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I centret er vi over 40 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Josephine Maria Utzon Minddal på tlf. 5143 3775/mail jomum@oes.dk , eller chefkonsulent Lasse Bo Szuwalski Hansen på tlf. 2935 8634/mail lahan@oes.dk .
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 9. juni 2023.
Vi forventer at holde 1. samtaler løbende og senest i uge 24, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Vi håber at kunne byde dig velkommen i midten af august 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
.
Vi tilbyder et lærende og spændende arbejdsmiljø Arbejdet hos os er alsidigt og giver dig mulighed for at prøve kræfter med en bred pallette af opgaver inden for både udbudsretten og kontraktretten. Sammen lægger vi en plan for din arbejdsportefølje, som sikrer, at du arbejder med opgaver, som interesserer dig, og som bidrager bedst muligt til din udvikling.
$ads={1}
Opgaverne kunne eksempelvis være:
- Rådgivning om indkøb, udbud og kontrakter
- Udarbejdelse af udbuds- og kontraktmateriale
- Gennemførelse af et udbud fra start til slut, herunder interessenthåndtering og projektledelse
- Videndeling i form af artikelskrivning eller ved at udarbejde vejledninger og skabeloner samt besvare vores hotline og udarbejde skriftlige svar.
Vi søger dig som ønsker at blive en dygtig jurist og rådgiver Du er uddannet jurist, enten cand. jur. eller cand. merc. jur. Vi forventer, at du har et ønske om at arbejde med offentlige indkøb og udbud. Det er ikke en forudsætning, at du har erfaring med områderne, men du skal have lysten til at lære. Vi tilbyder et tilrettelagt forløb for fuldmægtige til nyuddannede eller mindre erfarne jurister, så vi sikrer, at du i et trygt tempo bliver statens nye udbudsekspert. Forløbet omfatter konkrete mål om bl.a. opbygning af relevant erfaring og udviklingspunkter samt kursusaktiviteter.
Vores fokus på, at vi løbende udvikler os både fagligt og personligt, er også kendetegnet ved at vi altid samarbejder om vores opgaver, og du kan derfor regne med, at der altid er en kollega, som har tid til at sparre med dig, og at du vil få feedback på de opgaver, du har løst.
Vi ser gerne, at du har gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt, da god kommunikation præger en stor del af vores opgaver, for eksempel i relation til rådgivning af vores kunder eller videndeling både internt og eksternt.
Et kontor med fokus på arbejdsglæde og samarbejde Vores kontor hjælper med både juridisk rådgivning, praktisk gennemførsel af udbud, drift af et kompetenceudviklingsprogram inden for grønne indkøb og udbud, ligesom vi udvikler digitale værktøjer og skabeloner til at understøtte indkøbs- og udbudsprocesser. Vi hjælper internt i Økonomistyrelsen og i Finansministeriet, samtidig med at vi yder rådgivning til staten gennem Rådgivningsenheden – Statens indkøb , som vi driver i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd med høj faglighed, og vi lægger stor vægt på, at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi leverer i fællesskab, udvikler hinanden gennem feedback, deler vores læringspunkter på ugens tavlemøder og fejrer løbende, når vi kommer i mål med større leverancer. Vi har hyggelige traditioner året rundt som at medbringe rejsekopper fra vores ferier, vidensdelings- og forbedringstavlemøder, fredagsbar og centerseminar.
Dine kollegaer har en bred og blandet skare af profiler, som omfatter både udbudsjurister, kontraktjurister, projektledere og undervisere. En af dine kommende kollegaer, Lasse, fortæller:
” Vi har i kontoret et stærkt læringsmiljø, hvor vi styrker din faglige viden, både ved generel videndeling og netværk, men også via sidemandsoplæring ved løsning af de daglige opgaver i tæt samarbejde med mere erfarne medarbejdere. Derudover prioriteres også muligheden for at styrke både personlige og faglige kompetencer gennem kurser og uddannelse .”
Vi kan garantere, at du ofte vil have et smil på læben, når du arbejder, da vi vægter det sociale element højt, ligesom dine kollegaer altid har tid til at sparre med dig om komplekse udbudsretlige problemstillinger.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsessted Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden – Statens indkøb, som er en selvstændig enhed, der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København tæt ved både Kongens Nytorv og Kongens Have på adressen Landgreven 4, 1017 København K.
Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk .
Organisatorisk er vi hos Økonomistyrelsen placeret i kontoret for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I centret er vi over 40 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig.
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Josephine Maria Utzon Minddal på tlf. 5143 3775/mail jomum@oes.dk , eller chefkonsulent Lasse Bo Szuwalski Hansen på tlf. 2935 8634/mail lahan@oes.dk .
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 9. juni 2023.
Vi forventer at holde 1. samtaler løbende og senest i uge 24, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Vi håber at kunne byde dig velkommen i midten af august 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.